For å bruke søknadsportalen må du være registrert bruker. Ved registrering må du bruke den epostadressen du ligger inne med fra før. Det er den som vil være ditt brukernavn. Hvis du er i tvil om hvilken adresse du har oppgitt, ta kontakt med oss.
Klikk her for å gå til registreringsskjemaet
Slik lager du en søknad i portalen
Første gang du bruker portalen, må du registrere deg. Klikk på «Logg inn», og deretter «Glemt passord». Du vil få tilsendt en epost fra Norsk jazzforum som heter «passord i Customer service». Klikk på denne og du får lagt inn passord og får tilgang til våre medlemssider. Epostadressen må være den du har registrert hos oss fra før. Det er også den som vil være brukernavnet ditt. Hvis du er i tvil om hvilken adresse du har brukt, ta kontakt med oss.
Faktura for 2022 sendes ut i løpet av uke 3. Inntil man har betalt medlemskap vil det stå at du «ikke har gyldig medlemskap.» Dette endrer seg når innbetalingen er registret og medlemskort kan lastes ned. Søknadsportalen og de andre funksjonene er åpne, så man trenger ikke å ta hensyn til at det står «ikke gyldig medlemskap». Vi bruker informasjon fra 2021 inntil forfall på faktura for 2022.
- Logg deg inn på portalen. Brukernavnet er den epostadressen du har registrert hos oss.
- Klikk på «Søk tilskudd».
- Fyll ut skjemaet. Felter merket med * er obligatoriske.
- For å få sendt inn søknaden må budsjettet være i balanse. Summen dere fører opp som søknadssum i budsjettet, kommer automatisk opp i søknadssum-feltet. Det vil fortsatt være mulig å laste opp et mer detaljert budsjett i tillegg.
- Ved eventuelle spørsmål, ta kontakt med oss.
Søknadsbehandling
Dette er de forskjellige statusene søknaden din kan ha:
- Ny søknad – søknaden er opprettet/lagret men ikke sendt til behandling.
- Søknad levert – søknaden er sendt til behandling.
- Under behandling – søknaden er til behandling.
- Innvilget – søknaden din er innvilget støtte.
- Forskuddsutbetalt – bevilgning er forskuddsutbetalt, men det er ikke sendt inn rapport og regnskap.
- Rapport levert – rapport og regnskap er sendt.
- Rapport godkjent – rapport er godkjent og det er gjort klart til utbetaling.
- Utbetalt/avsluttet – bevilgningen er overført til den konto du har oppgitt i søknaden og behandlingen er avsluttet.
- Avslått – søknaden er avslått.
Når det er fattet et vedtak vil du motta en epost med vedtaket. Du vil også kunne følge med på saken i portalen under menyvalget Dine saker. Det er også der du rapporterer etter endt prosjekt.
Rapportering
Hvis du har fått en bevilgning, plikter du å sende inn rapport og regnskap. Slik går du frem for å sende inn rapport og regnskap i søknadsportalen:
- Under menyvalget Dine saker vil du kunne status på dine søknader, du kan gjøre eventuelle nødvendige endringer, og du lager rapport.
- Når søknaden er innvilget, vil det dukke opp en knapp øverst til høyre i saken din, der det står Lever rapport.
- Gå inn på søknaden og legg inn tallene i regnskapet og skriv inn tekst.
- Trykk på Send. Nå er rapporten levert, og utbetaling av tilskuddet vil skje etter kort tid.
Forskudd
Dersom det skulle være behov for å få en bevilgning utbetalt på forskudd, må du sende en skriftlig anmodning om dette. Dette gjør du ved å sende en kommentar under feltet «Legg til kommentar», nederst i den aktuelle søknaden. Skriv «Forskudd» i emnefeltet for kommentaren.
Anmodningen må inneholde en begrunnelse for hvorfor du/dere trenger tilskuddet utbetalt på forskudd.